صادق زیباکلام در گفتگو با صدای ایران
حرف آقای روحانی نامناسب بود
آقای خاتمی در مجموع ابایی در گفتن آنچه که فکر می کردند به نفع کشور است نداشتند. اما به نظر می رسد آقای روحانی دغدغه زیادی دارند که سخنانشان باعث تحریک و موضع گیری جناح راست نشود.
صدای ایران- یکی از دلایل برخی افراد که در 24 خرداد 92 رای خود را به نام حسن روحانی نوشتند حمایت سیدمحمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی از ایشان بود. آنها معتقد بودند روحانی قرابت زیادی به آقای خاتمی دارد و حتی شباهت هایی نیز میان این دو دیده می شود. اکنون که پنج ماه از شروع به کار دولت آقای روحانی می گذرد سراغ یکی از حامیان ایشان در زمان انتخابات ریاست جمهوری رفتیم تا نسبت میان خاتمی و روحانی را با تشریح شباهت ها و تفاوت های آنها با یکدیگر روشن سازد. دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار صدای ایران ضمن تمیز شباهت ها و تفاوت های رئیس جمهور فعلی با رئیس جمهور اسبق کشورمان به بیان اولین انتقاد جدی خود نسبت به آقای روحانی پرداخت. آنچه در ادامه می خوانید گفتگوی خبرنگار صدای ایران با صادق زیباکلام است.
آقای دکتر! خیلی ها معتقدند میان آقای روحانی و خاتمی شباهت هایی وجود دارد. جنابعالی چه شباهت ها و تفاوت هایی میان آقای روحانی و خاتمی می بینید؟
شباهت ها بیشتر در عرصه بین الملل و تا حدودی هم در عرصه داخلی خود را نشان می دهد. زمانی که آقای خاتمی در خرداد 76 به رئیس جمهوری رسیدند دنیا و به خصوص غربی ها شگفت زده شدند. چراکه برای اولین بار شاهد رئیس جمهوری در ایران بودند که برای آمریکا و غربی ها آرزوی مرگ، نیستی و نابودی نمی کرد. آنها شاهد ظهور رئیس جمهوری در ایران بودند که دست دوستی و مودت به طرف دنیا دراز کرده بود و صحبت از مفاهمه و گفتگوی تمدن ها می کرد. آقای روحانی تا حدود زیادی یادآور آن گفتمان هستند و به نظر من این موضوع مهم ترین شباهت ایشان با آقای خاتمی است.
اما در عرصه داخلی تشابهات میان این دو نفر تا حدود زیادی کم می شود. آقای خاتمی روی آزادی مطبوعات، آزادی اندیشه و حاکمیت قانون خیلی تاکید داشتند، اما آقای روحانی روی این موضوعات خیلی تاکید و اصرار ندارند و از این موضوع می توان به عنوان تفاوت آقای خاتمی و روحانی یاد کرد.
تفاوت دیگر اینکه آقای خاتمی نگران نبودند که اصولگرایان درباره ایشان و موضع گیری ها و گفتمان ایشان چه واکنشی نشان می دهند. اما آقای روحانی دقیقا برعکس هستند و به نظر می رسد دغدغه زیادی دارند که موضع گیری هایشان اگر به مذاق اصولگرایان خوشایند نباشد آنها چه واکنشی نشان خواهند داد.
آقای خاتمی در مجموع ابایی در گفتن آنچه که فکر می کردند به نفع کشور است نداشتند. اما به نظر می رسد آقای روحانی دغدغه زیادی دارند که سخنانشان باعث تحریک و موضع گیری جناح راست نشود. در خصوص انتخاب همکاران نیز میان این دو نفر تفاوت وجود دارد. آقای خاتمی مُصّر بودند که همکارانشان در خط فکری خودشان باشد؛ اما به نظر می رسد آقای روحانی تا حدودی از این بابت با آقای هاشمی رفسنجانی شباهت دارند. چراکه در هر دو دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی هم شاهد حضور وزرا و افرادی بودیم که به منتهی الیه جناح راست متعلق بودند و هم شاهد حضور دگراندیشان و کسانی بودیم که متعلق یه جناح چپ بودند. به عبارت دیگر تاکید آقای هاشمی بیشتر روی کارایی و کارآمدی بود.
آیا از این منظر می توان گفت آقای خاتمی بیشتر متعلق به پایگاه روشنفکری جامعه است و آقای روحانی بیشتر رویکردی پراگماتیستی به سیاست دارد؟
دقیقا همینطور است. آقای خاتمی بیشتر روی جنبه های فکری و پایبندی همکاران ایشان بر توسعه سیاسی و جامعه مدنی اصرار داشتند. اما به نظر می رسد از این بابت آقای روحانی تا حدود زیادی به آقای هاشمی شباهت دارند. به طوری که در دولت ایشان هم تفکرات راست وجود دارد که سمبل آن آقای رحمانی فضلی وزیر کشور و همچنین وزیر دفاع است و هم افرادی همچون دکتر فرجی دانا، دکتر محمد علی نجفی، دکتر توفیقی و بیژن نامدار زنگنه در دولت حضور دارند.
آقای دکتر! برخی ها معتقدند رگه هایی از پوپولیسم آقای احمدی نژاد در آقای روحانی نیز وجود دارد. شاهد مثال این عده سخنان اخیر آقای روحانی در جمع مردم خوزستان است که فرمودند توافق ژنو به معنای تسلیم شدن شرق و غرب در مقابل ملت ایران است. آیا شما هم با نظر این عده موافقید؟
با کمال تاسف با این موضوع موافقم. چرا که امیدوارم بودم در پاسخ به چنین سوالی پاسخ منفی بدهم. اما متاسفانه باید بگوم بله، همینطور است و تفاوت دیگر آقای روحانی با آقای خاتمی همین است که آقای خاتمی هیچگاه حاضر نشد تن به پوپولیسم بدهد و مطالبی بگوید که باعث تهییج افکار عمومی و مخاطبین ایشان شود. اما به نظر می رسد آقای روحانی متاسفانه هر از گاهی دمی به خمره می زند و ابایی از پوپولیسم ندارد که نمونه بارز و تاسف بار آن همین مطالبی بود که در خوزستان گفتند. به نظر من بیان این صحبت ها از سوی ایشان بسیار نامناسب بود و برای افراد تحصیل کرده و کتاب خوان جامعه فارغ از اینکه صحبت ایشان هیچ واقعیتی نداشت در عین حال تاسف آور هم بود.
آقای دکتر! ما بعد از هشت سال دوران اصلاحات شاهد حضور فردی به نام آقای احمدی نژاد بودیم. آیا این امکان وجود دارد و چطور ممکن است بعد از ریاست جمهوری آقای روحانی (4 یا 8 سال) دوباره فردی همچون احمدی نژاد روی کار بیاید؟
اگر آقای روحانی نتواند موضوع هسته ای را حل کند و تغییر و تحولات بنیادین دست کم در حوزه اقتصاد بوجود بیاورد، این اتفاق ممکن است روی دهد و فردی پوپولیست در جناح راست روی کار بیاید.
برخی کارشناسان معتقدند عمر سیاسی آقای احمدی نژاد تمام شده است. به نظر شما آیا امکان بازگشت ایشان به عرصه سیاست کشور وجود دارد یا خیر؟
با توجه به کارنامه آقای احمدی نژاد که خود اصولگرایان هم مجبور شدند اذعان کنند خیلی غم انگیز بوده و با توجه به اینکه آقای احمدی نژاد نشان داد حاضر نیست از آقای مشایی جدا شود، بنده معتقدم علی رغم دارایی های خیلی زیادی که آقای احمدی نژاد برای اصولگرایان دارد عمر سیاسی ایشان به سر آمده است.
اگر به هر دلیلی آقای روحانی نتواند در 4 سال پیش رو موفق شود و دور دست اصولگرایان بیفتد اصولگرایان قطعا فردی مانند آقای سعید جلیلی که اطاعت محض دارد را مطرح خواهند کرد. چراکه اشکال اساسی آقای احمدی نژاد جدا از وابستگی به رحیم مشایی این بود که احمدی نژاد هر از گاهی مستقل فکر می کرد و مستقل عمل می نمود و برای اصولگرایان که اطاعت صد در صد می خواهند چنین چیزی باب میل نبود.
آقای دکتر! خیلی ها معتقدند میان آقای روحانی و خاتمی شباهت هایی وجود دارد. جنابعالی چه شباهت ها و تفاوت هایی میان آقای روحانی و خاتمی می بینید؟
شباهت ها بیشتر در عرصه بین الملل و تا حدودی هم در عرصه داخلی خود را نشان می دهد. زمانی که آقای خاتمی در خرداد 76 به رئیس جمهوری رسیدند دنیا و به خصوص غربی ها شگفت زده شدند. چراکه برای اولین بار شاهد رئیس جمهوری در ایران بودند که برای آمریکا و غربی ها آرزوی مرگ، نیستی و نابودی نمی کرد. آنها شاهد ظهور رئیس جمهوری در ایران بودند که دست دوستی و مودت به طرف دنیا دراز کرده بود و صحبت از مفاهمه و گفتگوی تمدن ها می کرد. آقای روحانی تا حدود زیادی یادآور آن گفتمان هستند و به نظر من این موضوع مهم ترین شباهت ایشان با آقای خاتمی است.
اما در عرصه داخلی تشابهات میان این دو نفر تا حدود زیادی کم می شود. آقای خاتمی روی آزادی مطبوعات، آزادی اندیشه و حاکمیت قانون خیلی تاکید داشتند، اما آقای روحانی روی این موضوعات خیلی تاکید و اصرار ندارند و از این موضوع می توان به عنوان تفاوت آقای خاتمی و روحانی یاد کرد.
تفاوت دیگر اینکه آقای خاتمی نگران نبودند که اصولگرایان درباره ایشان و موضع گیری ها و گفتمان ایشان چه واکنشی نشان می دهند. اما آقای روحانی دقیقا برعکس هستند و به نظر می رسد دغدغه زیادی دارند که موضع گیری هایشان اگر به مذاق اصولگرایان خوشایند نباشد آنها چه واکنشی نشان خواهند داد.
آقای خاتمی در مجموع ابایی در گفتن آنچه که فکر می کردند به نفع کشور است نداشتند. اما به نظر می رسد آقای روحانی دغدغه زیادی دارند که سخنانشان باعث تحریک و موضع گیری جناح راست نشود. در خصوص انتخاب همکاران نیز میان این دو نفر تفاوت وجود دارد. آقای خاتمی مُصّر بودند که همکارانشان در خط فکری خودشان باشد؛ اما به نظر می رسد آقای روحانی تا حدودی از این بابت با آقای هاشمی رفسنجانی شباهت دارند. چراکه در هر دو دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی هم شاهد حضور وزرا و افرادی بودیم که به منتهی الیه جناح راست متعلق بودند و هم شاهد حضور دگراندیشان و کسانی بودیم که متعلق یه جناح چپ بودند. به عبارت دیگر تاکید آقای هاشمی بیشتر روی کارایی و کارآمدی بود.
آیا از این منظر می توان گفت آقای خاتمی بیشتر متعلق به پایگاه روشنفکری جامعه است و آقای روحانی بیشتر رویکردی پراگماتیستی به سیاست دارد؟
دقیقا همینطور است. آقای خاتمی بیشتر روی جنبه های فکری و پایبندی همکاران ایشان بر توسعه سیاسی و جامعه مدنی اصرار داشتند. اما به نظر می رسد از این بابت آقای روحانی تا حدود زیادی به آقای هاشمی شباهت دارند. به طوری که در دولت ایشان هم تفکرات راست وجود دارد که سمبل آن آقای رحمانی فضلی وزیر کشور و همچنین وزیر دفاع است و هم افرادی همچون دکتر فرجی دانا، دکتر محمد علی نجفی، دکتر توفیقی و بیژن نامدار زنگنه در دولت حضور دارند.
آقای دکتر! برخی ها معتقدند رگه هایی از پوپولیسم آقای احمدی نژاد در آقای روحانی نیز وجود دارد. شاهد مثال این عده سخنان اخیر آقای روحانی در جمع مردم خوزستان است که فرمودند توافق ژنو به معنای تسلیم شدن شرق و غرب در مقابل ملت ایران است. آیا شما هم با نظر این عده موافقید؟
با کمال تاسف با این موضوع موافقم. چرا که امیدوارم بودم در پاسخ به چنین سوالی پاسخ منفی بدهم. اما متاسفانه باید بگوم بله، همینطور است و تفاوت دیگر آقای روحانی با آقای خاتمی همین است که آقای خاتمی هیچگاه حاضر نشد تن به پوپولیسم بدهد و مطالبی بگوید که باعث تهییج افکار عمومی و مخاطبین ایشان شود. اما به نظر می رسد آقای روحانی متاسفانه هر از گاهی دمی به خمره می زند و ابایی از پوپولیسم ندارد که نمونه بارز و تاسف بار آن همین مطالبی بود که در خوزستان گفتند. به نظر من بیان این صحبت ها از سوی ایشان بسیار نامناسب بود و برای افراد تحصیل کرده و کتاب خوان جامعه فارغ از اینکه صحبت ایشان هیچ واقعیتی نداشت در عین حال تاسف آور هم بود.
آقای دکتر! ما بعد از هشت سال دوران اصلاحات شاهد حضور فردی به نام آقای احمدی نژاد بودیم. آیا این امکان وجود دارد و چطور ممکن است بعد از ریاست جمهوری آقای روحانی (4 یا 8 سال) دوباره فردی همچون احمدی نژاد روی کار بیاید؟
اگر آقای روحانی نتواند موضوع هسته ای را حل کند و تغییر و تحولات بنیادین دست کم در حوزه اقتصاد بوجود بیاورد، این اتفاق ممکن است روی دهد و فردی پوپولیست در جناح راست روی کار بیاید.
برخی کارشناسان معتقدند عمر سیاسی آقای احمدی نژاد تمام شده است. به نظر شما آیا امکان بازگشت ایشان به عرصه سیاست کشور وجود دارد یا خیر؟
با توجه به کارنامه آقای احمدی نژاد که خود اصولگرایان هم مجبور شدند اذعان کنند خیلی غم انگیز بوده و با توجه به اینکه آقای احمدی نژاد نشان داد حاضر نیست از آقای مشایی جدا شود، بنده معتقدم علی رغم دارایی های خیلی زیادی که آقای احمدی نژاد برای اصولگرایان دارد عمر سیاسی ایشان به سر آمده است.
اگر به هر دلیلی آقای روحانی نتواند در 4 سال پیش رو موفق شود و دور دست اصولگرایان بیفتد اصولگرایان قطعا فردی مانند آقای سعید جلیلی که اطاعت محض دارد را مطرح خواهند کرد. چراکه اشکال اساسی آقای احمدی نژاد جدا از وابستگی به رحیم مشایی این بود که احمدی نژاد هر از گاهی مستقل فکر می کرد و مستقل عمل می نمود و برای اصولگرایان که اطاعت صد در صد می خواهند چنین چیزی باب میل نبود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
احمدی نژاد یه دونه هست دیگه کسی مثل اون نیست که بیاد!
پاسخ ها
خیلی ناشناس
| ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
ناشناس
| ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
محمد
| ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
م.صادق
| ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
دمت گرم دکتر
متاسفم
آقای روحانی بر خلاف ترسو بودن آقای خاتمی هیچ ابایی نداره ار بیان حرفاش همونطور که تا حالا ثابت کرده
آقای روحانی بر خلاف ترسو بودن آقای خاتمی هیچ ابایی نداره ار بیان حرفاش همونطور که تا حالا ثابت کرده
پاسخ ها
علی
| ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
وطن فروش بود
عاشق محمد خاتمی خادم ملت
| ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
خیلی زیباست که آقای زیبا کلام همیشه بدون تعارف انچه که فکر می کنند درسته را می گویند..
آقاي زيباكلام شما فكر مي كنيد كي هستيد كه همانند دكتر سريع القلم خود و شعورتان را بالاتر از ديگران مي بينيد. عمر سياسي احمدي نژاد نمرده و نخواهد مرد، بلكه زنده و پويا برخواهد گشت.
اقای زیبا کلام از شما بعیده که فک کنید عمر سیاسی احمدی نژاد تموم شده.....
احمدی نژاد انقدر زیرک هست که به راحتی تمام معادلات سیاسی را یک تنه به هم میریزد.......
شما رفتار به اصطلاح پوپولیستی احمدی نژداد و روحانی را دوست ندارید دلیل بر بد بودن هست؟؟
ذائقه ایرانی ها نشون داده که به شدت به این نوع رفتار ها علاقمند هستند
احمدی نژاد انقدر زیرک هست که به راحتی تمام معادلات سیاسی را یک تنه به هم میریزد.......
شما رفتار به اصطلاح پوپولیستی احمدی نژداد و روحانی را دوست ندارید دلیل بر بد بودن هست؟؟
ذائقه ایرانی ها نشون داده که به شدت به این نوع رفتار ها علاقمند هستند
پاسخ ها
خیلی ناشناس
| ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
عمار
| ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
وضعمون چشه؟؟؟ مشکلات زیاده ..قبول دارم ...اما بهتر نیست سیاه نکنیم و سیاه نبینیم؟؟
خیلی ناشناس
| ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
ناشناس
| ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
عمار
| ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
سلام صدای ایران
دوست جدید من،
ممنون از رفیق فرارو برای آشنایی من و صدای ایران
در جواب علی آقا
خدارو شکر که احمدی نژاد یدونست و دیگه این بلای خانمانسوز تکرار نخواهد شد.
دوست جدید من،
ممنون از رفیق فرارو برای آشنایی من و صدای ایران
در جواب علی آقا
خدارو شکر که احمدی نژاد یدونست و دیگه این بلای خانمانسوز تکرار نخواهد شد.
پاسخ ها
رسوارگرفتنه2
| ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
علی
| ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
ناشناس
| ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
رسوارگرفتنه2
| ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
وطن فروشی یعنی ببنی دو نفر بدون سند و مدرک مملکت رو به اشوب میکشند و تو میدونی که تقلب نشده و سکوت کنی..... این مصداق عینی وطن فروشی نیست ؟؟؟
علی رغم اینکه پیروزی آقای روحانی در انتخابات به دلیل حمایت آقایان خاتمی و هاشمی صورت گرفت اما کابینه ایشان کمتر گرایش به این دو بزرگوار دارد و این بزرگواران هم سهم خواهی ننموده اند ولی انتظار مردم از کابینه روحانی بیش از اینهاست. متاسفانه ایشان بخاطر هوچیگری و سروصدای تندروهای جناج راست عقب نشینی کرده اند هنوز بسیاری از معاونان وزرا و استانداران عوض نشده اند در حال که آقای باهنر به دروغ می گوید تعوض آبدارچی ها هم شروع شده. اگر مردم انتظار تغییر را نداشتند به جلیلی رای می دادند . چطور امکان دارد معاون یک وزارت خانه بتواند هم با سیاستهای احمدی نژاد کار کند هم مجری خوبی برای سیاست های روحانی باشد؟؟؟؟
"در هر دو دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی هم شاهد حضور ... دگراندیشان و کسانی بودیم که متعلق یه جناح چپ بودند."!! تکبیر!
این"دگراندیشان" و "جناج چپ" چه کسانی بودند؟ درک ایشان از "چپ" چیست؟ مگر هر کی کلاهشو کج گذاشت قلندره؟ نتیجه "پایبندی" آقای خاتمی به "جامعه مدنی"(!؟) به کجا کشیده و "نقداً" چی گیر مردم آمد؟
این"دگراندیشان" و "جناج چپ" چه کسانی بودند؟ درک ایشان از "چپ" چیست؟ مگر هر کی کلاهشو کج گذاشت قلندره؟ نتیجه "پایبندی" آقای خاتمی به "جامعه مدنی"(!؟) به کجا کشیده و "نقداً" چی گیر مردم آمد؟
بعضی ها بهتره دهن خودشون رو بشورند بعد اسم دکتر خاتمی رو بیارن دکتر خاتمی وطن فروش بود کشور رو به چین فروخت یا هند به ونزوئلا یا کوبا به کره شمالی یا شیلی ؟ به کدام کشور یک تنه با نفت بشکه ای 7دلار ساخت کارمن و کشاورز این تورم رو نداشتند ولی حاج محمود با نفت 170 دلاری مملکت رو ویران کرد خرابه های تیسفون را بعد از اعصار طولانی به ذهن ها آورد.
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
رسوارگرفتنه2
| ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
دوما بهتر نیست وقتی داریم در مورد مسائل کلی بحث میکنیم کلی نگاه کنیم نه جزئی و جز را ملاک قضاوت کل قرار ندیم
به نظر من اگه بگیم ایشون معتدل گراست همان گونه که گفته اند بهتره البته همیشه ما این طور بودیم که تا مشکلی برامون پیش نیومده قدر خوبی رو ندونستیم اگه اقای دکتر.... احمدی نزاد نبود ارزش دکتر خاتمی به این خوبی نمایان نمی شود
احمدى نژاد کسى بود که زل ميزد تو چشاى ادم و دروغ ميگفت دروغگو بودن يک فرد عادى با دروغگو بودن يک رئيس جمهور خيلى فرق داره تاٽير رفتار من بر روى تک تک مردم با تاٽير رفتار رئيس جمهور خيلى فرق ميکنه احمدى فاجعه ى هزاره ى سوم بود و بايد تاٽيرش رو چن سال ديه مشاهده کنيم که الانم تو خيلى از زمينه ها مشاهده ميکنيم وقتى مردم شعور سياسيشون بالا بره به فيلم انتخاباتى نامزدى که شلوار ... پوشيده و داره از پياز جعفرى ميگه اسکار مظلوم نمايى خواهند داد نه راى رياست به ىازيگرش,راسى از بقالى سر کوچه ى احمدى خبر دارين تفلکى انقد گوجه رو ارزون داد ورشکسته شد,از وزراى ميليارديش چى خبر دارين?دلم براشون تنگ شده چقد وزراى کاربلدى بودن همش امتحان پس ميدادن اخرشم پشت امتحان ترک تحصيل کردن حرف از تحصيل شد ياد دکتر کردان افتادم دکتر رحيمى که ميگفتن مدرکشون جعلى بود و برا من مٽ روز روشن بود دروغ ميگفتن تا دولت پاکدست و پارو به حاشيه بکشن چه روزاى پر برکتى داشتيم هر چى خرج ميکرديم پولمون تموم نميشد حالا پول يارانه ها رو هم به کنار به قول احمدى داريم پس اندازش ميکنيم يه قلک خريدم ميريزم توش. خدارو شاهد ميگيرم به خاطر 8 سال اوارگى ذهنى و جسمى و روحى هيچوقت حلالش نميکنم
آنهاییکه از دیگران، به خاطر ابراز نظرشان، خواهان شستن دهانشان هستند، نشان مدهند که حتی با دهن وضو گرفته شان دست کمی از همان اوباشان کفش و مهر پرتاب کن ندارند. از آن کامنت نویس زیریش میگذرم، جلوی آینه وایساده بود! جنبشهای اجتماعی را می توان با هوادارانش محک زد. با ارازل و اوباش و مینی شعبان بی مخ ها چیزی عاید جامعه نخواهد شد!
حالا رو صحبتم با مسئولان "صدای ایران" (!؟). شما بخش پایانی نوشته پیشینم را سانسور کردید. راستی فلسفه وجودی این شبکه چیست؟ کدام جای خالی را می خواستید پر کنید وقتی شما هم همانند شبکه های برادرانتان از جمله "فارس"، "تابناک"، "پارسینه" سانسورچی هستید؟ سطح فرهنگی بیشتر کامنت نویسانتان نیز تفاوت اساسی با آنها ندارد! یا اینکه میبینید وضعیت نظامتان ایجاب می کند در هر گوشه ای تله موش بذارید!؟ آیا در این اندیشه اید که با برچسب های نادرست میتوانید رد گم کنید، بر چسب هایی همانند "فارس"، "پارسینه"، "صدای ایران"، "جوانفکر"، پسوند "مسلمان"، "روح الاه " بجای "خسرو"، "روحانی"، .... انگار که روی پاکت داروی نظافت بنویسید آرد!
حالا رو صحبتم با مسئولان "صدای ایران" (!؟). شما بخش پایانی نوشته پیشینم را سانسور کردید. راستی فلسفه وجودی این شبکه چیست؟ کدام جای خالی را می خواستید پر کنید وقتی شما هم همانند شبکه های برادرانتان از جمله "فارس"، "تابناک"، "پارسینه" سانسورچی هستید؟ سطح فرهنگی بیشتر کامنت نویسانتان نیز تفاوت اساسی با آنها ندارد! یا اینکه میبینید وضعیت نظامتان ایجاب می کند در هر گوشه ای تله موش بذارید!؟ آیا در این اندیشه اید که با برچسب های نادرست میتوانید رد گم کنید، بر چسب هایی همانند "فارس"، "پارسینه"، "صدای ایران"، "جوانفکر"، پسوند "مسلمان"، "روح الاه " بجای "خسرو"، "روحانی"، .... انگار که روی پاکت داروی نظافت بنویسید آرد!
نظر شما